« (…) Gerek Fotoğraf yoluyla sanatı kendine özgü yorumlama şekli, gerekse şiirsel görme biçimi Chema Madoz’u çağdaş sanat sahnesinin en önemli sanatçılarından biri yapar. O’nun eserleri, gündelik yaşamın içinde gizli kalmış olanı ortaya koyan bir görünüm kazanır. Meteforlar, çelişkiler ve mizah, hepsi birden fotoğrafçının atölyesinde bir araya gelir. Sanatçının şiirsel görme biçimi, dünyayı daha iyi algılamamızı sağlayan bir pencere olur bize. » 

(Oliva Maria Rubio)

 

Hayal gücünü iyi kullanan insanlar bana hep yetişkin bir çocuk gibi görünmüştür. Gösterilenin inadına kendi görmek istediğini inatla ortaya koyan oynamaktan vazgeçmeyen, bu oyunun kurallarını ısrarla kendi belirleyen bir çocuk gibi. Oysa ki sistem tam ters yönde çalışır. Hayal dünyanızı çok genişletmeden birden büyümenizi ve size ne gösteriliyorsa onu görmenizi ister. Buna direnenler ya sanatçı olurlar ya da deli! Chema Madoz sanatçı  olmayı tercih edenlerden.

Gündelik sıradan objeler bir sihirbazın elinde biçim ve anlam değiştirip size göz kırpıyor usulca. Onun fotoğraflarına bakarken sessizliğin ve yaratıcılığın tadını hissediyorsunuz içinizde. Minimalistliğin sürrealizimle buluşma noktasında ortaya çıkan kurgular görsellik adına size yeni pencereler açıyor.  Ben bunu neden düşünemedim ki diye hayıflananlarımız da oldukça fazla. 

Ayrıca ‘Nesnelerin gizli şiirini fotoğraf sanatına yansıtan usta’ olarak kabul edilen 1958 doğumlu  İspanyol sanatçı Chema Madoz’un “Suskun Bakışın Aykırı Çığlığı” sergisi geçen yıl ülkemizde İzmir’de sergilendi. Sergi küratörü Olivia Maria Rubio’nun İspanyol sanatçıyla ilgili yaptığı yorumlardan biri şöyle:

“Bu ilişkilendirmeler de bu gözlemler sırasında aklına geliyor, onun şairane tarafı, onu su damlalarından bir kolye yapmaya itiyor. Lağım kapağından bulaşık kurutma sepeti yapma gibi fikir geliyor aklına. Kafesin içine bir kuş koymak yerine bulut koyuyor. Bazılarında bir sosyal mesaj da var. Mesela incilerden yapılmış idam ipinde biraz hırs konusunda mesaj veriyor. Ya da eriyen birincilik kürsüsünde şan ve şöhretin gelip geçiciliği ele alınmış. Eserin asıl amacı bir sosyal eleştiri yapmak değil. Onun asıl yapmaya çalıştığı şey objeleri bir araya getirerek yan yana dizerek ya da birleştirerek onlar arasındaki ilişkiyi kurmak. Madoz, özellikle siyah beyaz fotoğraflarında gündelik objeleri kendi bağlamlarından kopararak, şiirsel metaforlar, yeni görsel şölenler üretmesiyle tanınıyor. Madoz, çalışmalarında gündelik yaşamda sıklıkla gördüğümüz ama bazen fark edemediğimiz çeşitli objeler üzerine sanatseverleri düşünmeye zorluyor.”

Sanatçının  diğer fotoğraflarını görmek isterseniz:   http://www.chemamadoz.com/