Essaïda (1997)

Bu filmi o taraflara giden bir arkadaşınızdan falan isteyin zira bulması epey güç. Mohammed Zran filmi olan Essaïda, 45 yaşındaki Tunus’lu bir ressam olan Amine’nin yaratım sürecinde geçirdiği buhranı ve bu sırada serseri bir genç olan Nidal ile tanışmasını konu alır.

Un été à La Goulette (1996)

Youssef TGM (tren istasyonu) için çalışan bir Müslüman ve turistik bir sayfiye mekanı sayılan La Goulette’de yaşıyor. En yakın arkadaşları bir Yahudi olan Jojo ve Sicilyalı bir Katolik olan Giuseppe ile on yedi yaşlarındaki kızlarını beraber büyütüyorlar. Fakat ev sahipleri Hadj Beji, Youssef’in kızı Meriem’e göz koyuyor. Bu esnada Meriem, Gigi ve Tina cinselliğe hazır olduklarını düşünerek yazı boyu bir arayışa giriyorlar. Bir Ferid Boughdir filmidir.

Asfour Stah (1990)

Tunus’un bir mahallesi olan Halfaouine’de yaşamakta olan Noura’nın zihni değişik konular üzerinde parçalanmış bir haldedir. Mahalledeki erkekler, kadınlar, hamamı paylaşmak zorunda olduğu insanlar, hayal dünyası ve büyüme korkuları. Yönetmen Boudgheir, bu filmde Tunuslulara has yaşamın olumlu bir portresini çizmiş ve karşı cinsel arasındaki ilişkinin karmaşıklığını gözler önüne sermiş. Filmi orta anlatı bakımından Giuseppe Tornatore’nin Malèna ‘sına benzetebiliriz.

Le Collier perdu de La Colombe (1991)

Hasan antik yazılar üzerinde çalışmakta olan bir hattattır. Bir gün aşkın sırlarını sakladığına inandığı bir yazı ile karşılaşır. Bir genç ve maymununun yardımıyla, yazının geri kalanına ulaşmak için yola çıkar fakat yazıt yerine aşkın altmış ismini arayan Semerkand prensesi güzeller güzeli Aziz ile karşılaşır. The Fall ‘u beğenenlere önerilir. Yönetmen Nacer Khemir’in çöl üçlemesinin ikinci filmidir. Türkçe’de Güvercinin Kayıp Gerdanlığı olarak geçiyor ama The Dove’s Lost Necklace adıyla bulmanız daha kolay olabilir.

Samt el qusur (1994)

Moufida Tlatli filmi olan Samt El Qusur‘a Silences of the Palace ismiyle ulaşmak daha kolay. Flashbacklerle desteklenen bu hikaye zengin, Tunuslu bir ailenin malikanesinde başlıyor. Genç Alia, malikanedeki bir hizmetçi olan Khedija’nın kızı. Düğün şarkıcılığı yapıyor, Lofti adında biri ile yaşıyor, hamile fakat evli değiller. Alia yıllar sonra malikanedeki bir ölüm sebebiyle buraya geri dönüyor ve anıları ile baş başa kalıyor. Alia’nın çocukluk yılları Fransa sömürgesi altındaki Tunus’da özgürlük hareketinin başladığı yıllar olan 1950’lere tekabül ediyor. Khedija adlı karakter kadın hizmetçilerin yaşadığı ekonomik ve cinsel istismarı izleyici ile güçlü bir şekilde buluşturuyor. Bu sebeple filmde ataerkilliğin, koloniciliğin ve ekonomik şiddet ile sık sık karşılaşmak mümkün.

Ella Shoat; “Moufida Tlatli’nin filmi Samt el Qusur, kendinden önceki anti sömürgeci ulusal kurtuluş anlatılarından epey farklı bir yerde. Birleştirilmiş, homojen bir varlıktan ziyade ulus devletin karmaşık sınırları ile ses çeşitliliğini vurguluyor.”

1995 yılında doğdu. İtalyan neorealizmi ve 40’lı yılların deneysel sinema anlayışı ile yakından ilgileniyor. Bahçeşehir Üniversitesi Fotoğraf ve Video bölümünde eğitimine devam etmekte. Fotoğraflarında çoğunlukla beden üzerine çalışırken bunun uzuvları parçalarına ayırıp teşrih etmenin bir yolu olduğunu düşünüyor.